Showcase домаћих позоришта

Сврха овог програма је да се искористи јединствена прилика - боравак страних гостију у Србији, те да им се прикаже избор из домаће продукције која није заступљена у главном програму Битефа. У креирању овог програма, уметнички тим Битефа не води се нужно тиме да представе одговарају Битефовим „новим тенденцијама“ већ тиме да остварују високе уметничке домете. Ове године, ипак, чини се да су сви „битефовски“ критеријуми испуњени.

У оквиру програма представљамо, по нашем мишљењу, један од најзанимљивијих и најснажнијих сегмената домаћег позоришног живота у прошлој сезони, представе суботичких позоришта на мађарском језику. Оне не само да су уметнички релевантне већ могу да представљају путоказ и за целокупно домаће позориште.

Позоришта на мађарском језику свој идентитет граде на телесној и експресивној глумачкој игри, у овом случају отварајући се према поетикама из других делова региона (Београд, Сарајево). Тако се ствара мултикултурално позориште, попут и самог Битефа.

Овогодишњи Showcase имаће форму својеврсног позоришног маратона. Наиме, представе ће се изводити у једном дану, у три термина: од 17, 19 и 21 часова. Такође, биће измештен из Београда и одржаће се на матичним сценама у Суботици. За све заинтересоване биће организован аутобуски превоз из Београда. 

Капитализам, геометријским редом изложен

Капитализам, геометријским редом изложен

Капитализам није тек друштвено-политички систем. Капитализам није тек етички систем. Капитализам је и начин осећања. Капитализам је и начин чулности, начин опажања и реаговања. Капитализам је начин сањања и маштања. Капитализам је и начин борбе против капитала, профита и буржоаског срања! Капитализам је гуја у недрима пролетера! Капитализам је успаванка на устима мајке! Капитализам је вид естетског ужитка, као и начин забаве што луд провод обећава! Капитализам није досадан као доктрина дијалектичког материјализма. Капитализам је заводник који обећава циркус крви, суза и зноја, за тебе, само за тебе, јер ...

Опширније
Кичма

Кичма

Тешко је предвидети на шта су све спремни јунаци драме Ингрид Лаусунд у својој намери да задрже место унутар система. У том свету нема онога што није на продају. За њих нема ничег лепшег од слике супарника обореног на колена, док се они истовремено клањају оном који је позициониран за степен више на хијерархијској лествици. Њихов плес кроз замке корпоративног капитализма не подразумева „чисте руке“. И то је јасно. Од арсенала су им на располагању: подметање ногу, огорченост, понижење, надобудност, површност, пасивна или отворена агресија и остале активности које, саме по себи, не морају да буду толико атрактивне... Осим ако се не обављају уз осмех. Уз гипсани осмех ...

Опширније
4 ујутру

4 ујутру

Поезија Шимборске је на размеђи ироније и топлине и снагу налази тамо где је налази сам живот - у парадоксу. Мој је утисак да је управо поезија била онај мотор за сваког од глумаца да дотакне унутар себе, спрам доба и личних контекста, оне тачке које су најосјетљивије. Мислим да су управо зато глумци живо пренијели атмосферу и осећај света који долази из поезије Виславе Шимборске. Њихова глума у гледаоцу отвара сасвим личне слике. Поезија Шимборске носи у себи, по мом осјећају, читав 20. вијек, сва његова страдања и васкрсавања, а писана је поштено и без задршке. У детаљима и ритму крије се свијест о чуду које кријепи читаоца. Њена поезија носи једно снажно осјећање ...

Опширније