Као позоришни професионалац и универзитетски професор, посматрао је Драган Клаић узлет комерцијалног позоришта и његов растући професионализам са све већом забринутошћу због последица по некомерцијалну сцену. Имајући у виду ривалитет, близину, па чак и умрежавање ова два света - једног који јури за профитом и другог који се одржава државним субвенцијама - аутор се у овој књизи залаже за њихово јасно разграничење. Питање које поставља јесте како ове позоришне куће и трупе, ови простори, фестивали и студији, као и инфраструктура која их подржава и на коју се ослањају, могу да се одрже у конкуренцији са комерцијалном забавом, у ситуацији ослабљене подршке државних органа. Глобализација, миграције, европске интеграције и дигитална револуција мењају начин живота људи у градовима и на селима и врше притисак на државно позориште да се прилагоди и модификује своју улогу или да ризикује да буде маргинализовано и постане ирелевантно.
Драган Клаић (1950-2011), историчар позоришта и културни аналитичар. Био је стални сарадник удружења Felix Meritis у Амстердаму и предавао културну политику и уметност на универзитету у Лајдену. Његова подручја ангажмана су савремене позоришне уметности, европске културне политике, стратегије културног развоја и међународне културне сарадње и интеркултуралност. Студије драматургије завршио је у Београду, а докторирао историју позоришта и критику драме на Универзитету Јејл у Сједињеним Америчким Државама. Радио је као позоришни критичар и драматург, био професор на Факултету драмских уметности у Београду и Универзитету у Амстердаму, а гостујући професор у Америци, Будимпешти и Болоњи, директор Холандског позоришног института од 1992. до 2001. године, суоснивач европског позоришног часописа Евромаске.
Оцените - укупно гласова 0