Izložba koja se održava od 6. do 20. septembra u Kulturnom centru Republike Srbije u Parizu ima za cilj da kroz autentični umetnički izraz festivalskog plakata, koji je pola veka neodvojivi deo BITEF-a, približi francuskoj publici istorijat, ideju, programsku koncepciju i raznovrsnost jednog od najstarijih i najznačajnijih međunarodnih teatarskih festivala u Evropi: festivala, koji ove godine obeležava važan jubilej ulazeći u šestu deceniju trajanja.

Povezujući osnovnu festivalsku koncepciju - prožimanje različitih formi scenskog izraza i različitih izvođačkih kultura - i nova rešenja na polju grafičkog dizajna, BITEF-ov plakat nije samo neodvojiv deo likovnosti i prepoznatljivosti ove manifestacije. Svaki je lucidno, višeslojno umetničko delo koje ispisuje sopstvenim narativom promene u društvu i kulturi.

Potpisuju ih renomirani umetnici, dizajneri i kreativni i art direktori, kreativne agencije i studiji. Oni su postali sinonim za velike ideje, traganje za novim i spremnost na izazov - ipak bez odstupanja od početne koncepcije i ideje.

Jednom ta traganja mogu da izgledaju ekstremna, drugi put biće potrebno tananije oko da otkrije novo u prividno klasičnoj formi neke predstave koja na tihi način pripada umetnosti budućnosti.

(Jovan Ćirilov, katalog galerije 212, 1968).

Tokom 50 godina, BITEF na samo nekoliko izdanja nije imao tematski slogan, ali plakati nikada nisu doslovno ilustrovali slogan, već su njime bili samo inspirisani. Kao izuzetak možemo da navedemo dva plakata posvećena uspomeni na umetničke direktore i selektore BITEF-a. Plakat za 23. BITEF (1989), koji su Saveta i Slobodan Mašić kreirali nekoliko nedelja posle smrti Mire Trailović (1924-1989) - Arlekin u ljubičastom kostimu - i plakat 49. BITEF-a (2015), inspirisan fotografijom Jovana Ćirilova (1931-2014), autorke Vesne Pavlović, koji su dizajnirali kreativna kompanija New Moment, New Ideas Company i autor Ivan Savić.

23. BITEF, dizajn Saveta i Slobodan Mašić (1939-2016)

23. BITEF, dizajn Saveta i Slobodan Mašić (1939-2016)

49. BITEF dizajn New Moment Slavica Dolašević

49. BITEF dizajn New Moment Slavica Dolašević

Autori:

1-5. BITEF: Vladislav Lalicki (1935-2008)
5-8. BITEF: Slobodan Mašić (1939-2016)

9-31. BITEF: Saveta & Slobodan Mašić (1939-2016)

31. BITEF: S Team Bates Satchi&Satchi Advertizing Balkans (autor: Slavimir Stojanović)

32. BITEF: I&F McCann Ericson, Belgrade, SFRJ
33-34. BITEF: Sanja Rudić (1968-2006)

35. BITEF: Media Design: Mateja Rackov

36-38. BITEF; Artarctic m.d. / Blumen group; Hristina Radović Andrić

38. BITEF: Blumen group

40-41. BITEF: New Moment, New Ideas Company

42. BITEF: New Moment, New Ideas Company, Dragan Sakan, kreativni direktor (1950-2010), autori: Slaviša Savić i Ivana Đurić

43. BITEF: New Moment, New Ideas Company, Dragan Sakan, kreativni direktor (1950-2010), autori: Ivana Đurić i Slaviša Savić

45-47. BITEF: New Dragan Sakan Y&R team

47. BITEF: Slavimir Stojanović

48. BITEF: New Moment, New Ideas Company, Žarko Sakan (izvršni direktor), Slavica Dolašević (autorka vizuelnog identiteta)

49. BITEF: foto: Vesna Pavlović / dizajn: New Moment, New Ideas Company
Žarko Sakan (izvršni direktor), Ivan Savić (autor vizuelnog identiteta)

50. BITEF: koncept i ideja: New Moment Skopje, Macedonia, Žarko Sakan (izvršni direktor), Jana Miševa (art direktor i autorka vizuelnog identiteta), Nikola Vojnov (kreativni direktor), Jelena Ivanović (izvršna direktorka). Realizacija i total dizajn: New Moment Belgrade, Serbia, Ana Šutić (kreativna direktorka), Slavica Dolašević (dizajnerka), Nemanja Jovanović (koordinator projekta), Jasmina Nikolić (voditeljka projekta)