Изложба која се одржава од 6. до 20. септембра у Културном центру Републике Србије у Паризу има за циљ да кроз аутентични уметнички израз фестивалског плаката, који је пола века неодвојиви део БИТЕФ-а, приближи француској публици историјат, идеју, програмску концепцију и разноврсност једног од најстаријих и најзначајнијих међународних театарских фестивала у Европи: фестивала, који ове године обележава важан јубилеј улазећи у шесту деценију трајања.

Повезујући основну фестивалску концепцију - прожимање различитих форми сценског израза и различитих извођачких култура - и нова решења на пољу графичког дизајна, БИТЕФ-ов плакат није само неодвојив део ликовности и препознатљивости ове манифестације. Сваки је луцидно, вишеслојно уметничко дело које исписује сопственим наративом промене у друштву и култури.

Потписују их реномирани уметници, дизајнери и креативни и арт директори, креативне агенције и студији. Они су постали синоним за велике идеје, трагање за новим и спремност на изазов - ипак без одступања од почетне концепције и идеје.

Једном та трагања могу да изгледају екстремна, други пут биће потребно тананије око да открије ново у привидно класичној форми неке представе која на тихи начин припада уметности будућности.

(Јован Ћирилов, каталог галерије 212, 1968).

Током 50 година, БИТЕФ на само неколико издања није имао тематски слоган, али плакати никада нису дословно илустровали слоган, већ су њиме били само инспирисани. Као изузетак можемо да наведемо два плаката посвећена успомени на уметничке директоре и селекторе БИТЕФ-а. Плакат за 23. БИТЕФ (1989), који су Савета и Слободан Машић креирали неколико недеља после смрти Мире Траиловић (1924-1989) - Арлекин у љубичастом костиму - и плакат 49. БИТЕФ-а (2015), инспирисан фотографијом Јована Ћирилова (1931-2014), ауторке Весне Павловић, који су дизајнирали креативна компанија New Мoment, New Ideas Company и аутор Иван Савић.

23. BITEF, dizajn Saveta i Slobodan Mašić (1939-2016)

23. BITEF, dizajn Saveta i Slobodan Mašić (1939-2016)

49. BITEF dizajn New Moment Slavica Dolašević

49. BITEF dizajn New Moment Slavica Dolašević

Аутори:

1-5. БИТЕФ: Владислав Лалицки (1935-2008)
5-8. БИТЕФ: Слободан Машић (1939-2016)

9-31. БИТЕФ: Савета & Слободан Машић (1939-2016)

31. БИТЕФ: S Team Bates Satchi&Satchi Advertizing Balkans (аутор: Славимир Стојановић)

32. БИТЕФ: I&F МcCann Ericson, Belgrade, SFRЈ
33-34. БИТЕФ: Сања Рудић (1968-2006)

35. БИТЕФ: Media Design: Матеја Рацков

36-38. БИТЕФ; Artarctic m.d. / Blumen group; Христина Радовић Андрић

38. БИТЕФ: Blumen group

40-41. БИТЕФ: New Moment, New Ideas Company

42. БИТЕФ: New Moment, New Ideas Company, Драган Сакан, креативни директор (1950-2010), аутори: Славиша Савић и Ивана Ђурић

43. БИТЕФ: New Moment, New Ideas Company, Драган Сакан, креативни директор (1950-2010), аутори: Ивана Ђурић и Славиша Савић

45-47. БИТЕФ: New Dragan Sakan Y&R team

47. БИТЕФ: Славимир Стојановић

48. БИТЕФ: New Moment, New Ideas Company, Жарко Сакан (извршни директор), Славица Долашевић (ауторка визуелног идентитета)

49. БИТЕФ: фото: Весна Павловић / дизајн: New Мoment, New Ideas Company
Жарко Сакан (извршни директор), Иван Савић (аутор визуелног идентитета)

50. БИТЕФ: концепт и идеја: New Moment Skopje, Macedonia, Жарко Сакан (извршни директор), Јана Мишева (арт директор и ауторка визуелног идентитета), Никола Војнов (креативни директор), Јелена Ивановић (извршна директорка). Реализација и тотал дизајн: New Moment Belgrade, Serbia, Ана Шутић (креативна директорка), Славица Долашевић (дизајнерка), Немања Јовановић (координатор пројекта), Јасмина Николић (водитељка пројекта)