О ПРЕДСТАВИ

Троје ликова одрастају у неком великом европском граду: имућни су, образовани и досадно им је. Играјући дечје игре у доколици, они откривају задовољство забрањеног. Губе се у стањима екстазе која им, међутим, веома брзо досаде. Њихова жеља да се деси нешто „право", јача из дана у дан. Траже уточиште у интимности друштва ком припадају, које се претвара у кавез без излаза. Западни пројекат самоодређења не улива сигурност већ изазива параноју. Оно што у почетку делује парадоксално, у ствари је вредно пажње: разлика између активних самоуништивача и њихових експлозивних направа и ових пасивних самоуништивача са њиховим вајним хедонизмом није толико велика колико би они можда волели да јесте. У својој најновијој представи Ерсан Мондтаг и млада ауторка из Берлина Олга Бах мапирају топографију краја времена и страхова који уз то иду, а који тренутно владају западним светом попут епидемије. 

О АУТОРИМА

ЕРСАН МОНДТАГ рођен је у Берлину 1987. године и бави се стваралаштвом у области позоришта, музике, перформанса и инсталација. Године 2011. уписао је Школу Ото-Фалкенберг у Минхену, да би две године касније прекинуо студије, а 2012. основао је APITÆL ZWEI KOLEKTIF, с којим је развио представе дугог трајања, експерименталне журке и интердисциплинарна позоришна дела. Током сезоне 2013/14. био је члан REGIEstudio у театру Шаушпил у Франкфурту и режирао 2. Симфонију (позвана на „радикаљунг“ фестивал у Минхену 2014), Замак, и Орфеј# (позване на „радикаљунг“ фестивал 2015). Године 2015, Ерсан Мондтаг ствара комад TYRRANIS, који је позван на фестивал „Teatertrefen“ у Берлину 2016. године. Часопис Teater hojte прогласио га је редитељем у успону 2016. године. Проглашен је и „сценографом и костимографом године“. Ерсан Мондтаг живи у Берлину. Ствара у хамбуршком Талијатеатру, у театру Шаушпил у Франкфурту, у Позоришту Максим Горки у Берлину, у Минхенер Камершпиле и другим позориштима. Представа Истребљење, коју је креирао у сарадњи са Олгом Бах, прва је његова режија у Швајцарској.

ОЛГА БАХ, рођена у Берлину 1990, још се током средњошколских дана (2004-2007), заједно са Ерсаном Мондтагом прикључила берлинском позоришту за младе Grips Teatar. Заједно су основали независну позоришну трупу под називом „PE-Ensemble“. Њен први комад, Vinvet, премијерно је изведен 2007. године у немачко-турском позоришту Тијатром на Кројцбергу, као и у позоришту Балхаус Наунинштрасе. Након неколико година сарадње са разним позориштима (међу којима су Шаубине ам Ленинер Плац и Дојчес театер Берлин), постала је сарадник на Институту Маск-Планк у граду Јинка у Јужној Етиопији, где је снимила кратки документарни филм Hamar. У периоду између 2010. и 2014. године студирала је филозофију и немачку филологију на Универзитету Фрај у Берлину и на Истанбулском универзитету у Турској. Дипломирала је 2014. године. Године 2013. била је главни драматург представе дугог трајања #1/КONKORDIA на сцени „Шауштеле“ Модерне пинакотеке у Минхену, коју је режирао Ерсан Мондтаг. Од 2014, студира права на Универзитету Хумболт у Берлину. Од 2016, обавља функцију правног саветника за канцеларију за избеглице при Универзитету Хумболт у Берлину.

ИЗВОДИ ИЗ КРИТИКА

Олга Бах не гаји никакве илузије јер, како је изјавила, ликови представљају ‘израз времена у коме двосмислености и претрпаност разним конфузним информацијама доводе људе у екстремне позиције, а све из потребе да бар једном у животу знају на чему су. Они постају пријемчиви за разне теорије завере, прихватају разне циничне или отворено расистичке ставове, за које су уверени да одишу демократским принципима’.

Стефан Ројтер, Bazler cajtung