O PREDSTAVI
Troje likova odrastaju u nekom velikom evropskom gradu: imućni su, obrazovani i dosadno im je. Igrajući dečje igre u dokolici, oni otkrivaju zadovoljstvo zabranjenog. Gube se u stanjima ekstaze koja im, međutim, veoma brzo dosade. Njihova želja da se desi nešto „pravo", jača iz dana u dan. Traže utočište u intimnosti društva kom pripadaju, koje se pretvara u kavez bez izlaza. Zapadni projekat samoodređenja ne uliva sigurnost već izaziva paranoju. Ono što u početku deluje paradoksalno, u stvari je vredno pažnje: razlika između aktivnih samouništivača i njihovih eksplozivnih naprava i ovih pasivnih samouništivača sa njihovim vajnim hedonizmom nije toliko velika koliko bi oni možda voleli da jeste. U svojoj najnovijoj predstavi Ersan Mondtag i mlada autorka iz Berlina Olga Bah mapiraju topografiju kraja vremena i strahova koji uz to idu, a koji trenutno vladaju zapadnim svetom poput epidemije.
O AUTORIMA
ERSAN MONDTAG rođen je u Berlinu 1987. godine i bavi se stvaralaštvom u oblasti pozorišta, muzike, performansa i instalacija. Godine 2011. upisao je Školu Oto-Falkenberg u Minhenu, da bi dve godine kasnije prekinuo studije, a 2012. osnovao je APITÆL ZWEI KOLEKTIF, s kojim je razvio predstave dugog trajanja, eksperimentalne žurke i interdisciplinarna pozorišna dela. Tokom sezone 2013/14. bio je član REGIEstudio u teatru Šaušpil u Frankfurtu i režirao 2. Simfoniju (pozvana na „radikaljung“ festival u Minhenu 2014), Zamak, i Orfej# (pozvane na „radikaljung“ festival 2015). Godine 2015, Ersan Mondtag stvara komad TYRRANIS, koji je pozvan na festival „Teatertrefen“ u Berlinu 2016. godine. Časopis Teater hojte proglasio ga je rediteljem u usponu 2016. godine. Proglašen je i „scenografom i kostimografom godine“. Ersan Mondtag živi u Berlinu. Stvara u hamburškom Talijateatru, u teatru Šaušpil u Frankfurtu, u Pozorištu Maksim Gorki u Berlinu, u Minhener Kameršpile i drugim pozorištima. Predstava Istrebljenje, koju je kreirao u saradnji sa Olgom Bah, prva je njegova režija u Švajcarskoj.
OLGA BAH, rođena u Berlinu 1990, još se tokom srednjoškolskih dana (2004-2007), zajedno sa Ersanom Mondtagom priključila berlinskom pozorištu za mlade Grips Teatar. Zajedno su osnovali nezavisnu pozorišnu trupu pod nazivom „PE-Ensemble“. Njen prvi komad, Vinvet, premijerno je izveden 2007. godine u nemačko-turskom pozorištu Tijatrom na Krojcbergu, kao i u pozorištu Balhaus Nauninštrase. Nakon nekoliko godina saradnje sa raznim pozorištima (među kojima su Šaubine am Leniner Plac i Dojčes teater Berlin), postala je saradnik na Institutu Mask-Plank u gradu Jinka u Južnoj Etiopiji, gde je snimila kratki dokumentarni film Hamar. U periodu između 2010. i 2014. godine studirala je filozofiju i nemačku filologiju na Univerzitetu Fraj u Berlinu i na Istanbulskom univerzitetu u Turskoj. Diplomirala je 2014. godine. Godine 2013. bila je glavni dramaturg predstave dugog trajanja #1/KONKORDIA na sceni „Šauštele“ Moderne pinakoteke u Minhenu, koju je režirao Ersan Mondtag. Od 2014, studira prava na Univerzitetu Humbolt u Berlinu. Od 2016, obavlja funkciju pravnog savetnika za kancelariju za izbeglice pri Univerzitetu Humbolt u Berlinu.
IZVODI IZ KRITIKA
Stefan Rojter, Bazler cajtung
Ocenite - ukupno glasova 2