Поезија Шимборске је на размеђи ироније и топлине и снагу налази тамо где је налази сам живот - у парадоксу. Мој је утисак да је управо поезија била онај мотор за сваког од глумаца да дотакне унутар себе, спрам доба и личних контекста, оне тачке које су најосјетљивије. Мислим да су управо зато глумци живо пренијели атмосферу и осећај света који долази из поезије Виславе Шимборске. Њихова глума у гледаоцу отвара сасвим личне слике. Поезија Шимборске носи у себи, по мом осјећају, читав 20. вијек, сва његова страдања и васкрсавања, а писана је поштено и без задршке. У детаљима и ритму крије се свијест о чуду које кријепи читаоца. Њена поезија носи једно снажно осјећање континуитета постојања, окупаног у финој иронији. Сусрет редитељке Селме Спахић и Виславе Шимборске је плодоносан, сусрет два стара знанца у духу. Редитељка спретно поставља пјеснички наратив на сцену, дајући му оквир. Поезију оснажује глумачком игром да покаже неизрециво. Јунаке враћа у свијет прапочетка да би тамо наново ступили у додир са собом и другима. Представа 4 ујутру Селме Спахић је стварање једног пређела истканог из саме поезије Шимборске, пређела које је и дивно и страшно.

Лидија Вукчевић, Вијести

 

Сат између ноћи и дана.

Сат с бока на бок.

Сат за тридесетгодишњаке.

Жељени сат уз певање петлова.

Сат када нас се земља одриче.

Сат када дува с угаслих звезда.

Сат, а-зар-после-нас-ништа-неће-остати.

 

Празан,

Глух, ташт сат.

Дно свих других сати.

 

Ником није добро у четири ујутру.

Ако је мравима добро у четири ујутру

- честитамо мравима. И нека дође пети сат,

уколико треба даље живети.

Вислава Шимборска

 

СЕЛМА СПАХИЋ рођена је 1986. године. Дипломирала је режију на Академији сценских уметности у Сарајеву. Између осталих, потписује следеће представе: Хипермнезија (Heartefact / БИТЕФ, Србија), Гребање или Како се убила моја бака (BNP ZE / Heartefact, БиХ / Србија), Жене које чисте (ЦНП Подгорица, Црна Гора), Тајна џема од малина (SARTR / MESS, БиХ), Скупштина (Народно позориште, Сарајево / Камерни театар ’55 / SARTR, БиХ), Кокош (MESS / ЗеКаеМ / БИТЕФ, БиХ / Хрватска / Србија), Лилиом (СНГ Драма Љубљана, Словенија), тисочдеветстоенаиносемдесет (СНГ Драма Марибор, Словенија), Мајстор и Маргарита (ХНК Ивана пл. Зајца Ријека, Хрватска), Моја Фабрика (БНП Зеница, БиХ), 4 ујутро (Позориште Костолањи Деже, Србија). Стручна је сарадница на Академији сценских умјетности у Сарајеву и уметнички директор Интернационалног театарског фестивала МЕСС.